Cliëntperspectief bij inkoop Jeugdzorg
Hoe kunnen cliëntenraden waardevol meepraten met de inkoop van jeugdzorg aan tafel met gemeente/de regio? Wat heeft de cliëntenraad daarvoor nodig? Hoe krijgt het cliëntenperspectief een waardevolle plek aan deze tafel? Het LOC maakte een handreiking Cliëntperspectief inkoop jeugdzorg.
Op deze pagina vind je niet alleen de handreiking, maar ook nog meer tools en informatie die helpen om gemeenten en jeugdzorgaanbieders nadrukkelijk het cliëntperspectief mee te laten nemen bij het ontwikkelen van de visie op inkoop jeugdzorg.
Waarom is cliëntperspectief belangrijk bij inkoop jeugdzorg?
Handreiking Cliëntperspectief inkoop jeugdzorg
De handreiking geeft informatie over de betrokkenheid van cliëntenmedezeggenschap bij de inkoopgesprekken jeugdzorg. Ook geeft het inzicht in ideeën en wensen van betrokken cliënten, cliëntvertegenwoordigers, cliëntenraden, jeugdzorgaanbieders, zorginkopers en adviseurs sociaal domein bij gemeenten. Je kunt de handleiding downloaden met de knop onder het document.
Informatie bij de handreiking Cliëntperspectief inkoop jeugdzorg
Download Uitdagingen en kansen
Download Begrippenlijst
Download Nut en noodzaak, aanbevelingen en tips voor cliëntenraden
Download Aanbevelingen bij proces van aanbesteding
Praatplaat
Gebruik de praatplaat om het cliëntperspectief in het aanbestedingsproces bespreekbaar te maken. Print hem uit en leg hem bij het koffieapparaat. Leden kunnen de praatplaat gedrukt opvragen via vraagbaak@loc.nl
Praat mee!
Heb je een vraag of wil je iets delen over dit onderwerp? Laat hieronder je reactie achter.
Geef een reactie