Nieuwe handreiking: Samenwerken in de cliëntenraad
Cliëntenraden investeren tijd en aandacht in de medezeggenschap. Ze volgen trainingen of informeren zich over de Wmcz 2018, hoe je contact met de achterban maakt en het werven van nieuwe leden. Tegelijkertijd geven cliëntenraden aan dat zij in de praktijk minder investeren in de samenwerking tussen de leden onderling en het team als collectief. Voor LOC reden genoeg om een publicatie te maken over samenwerken in de cliëntenraad. En dat in relatie tot medezeggenschap.
Inhoud handreiking
In deze publicatie maken we duidelijk waarom het zo belangrijk is om als cliëntenraad samen te werken. Welke obstakels er kunnen zijn als het gaat om samenwerking. Hoe cliëntenraden in de praktijk samenwerken. En wat sleutels voor succesvolle samenwerking zijn. LOC schrijft deze publicatie vanuit de visie Waardevolle zorg: zorg die aansluit bij de wensen en behoeften van mensen, zodat zij hun leven kunnen leiden op een manier zoals ze dat zelf willen. In relatie tot hun naasten en zorgverleners. LOC draagt daaraan bij door cliëntenraden te ondersteunen in hun taak. En te adviseren over alle mogelijke manieren om zorg te verbeteren. Vanuit het perspectief van de mensen waar het om gaat.
Meer weten?
- Download de nieuwe handreiking Samenwerken in de cliëntenraad
- De vraagbaak van LOC staat voor je klaar. Van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 17. 00 uur kun je bellen naar 030 284 32 00 of mail naar vraagbaak@loc.nl
Lees meer artikelen over:
![](https://www.clientenraad.nl/wp-content/themes/loc/images/placeholder-avatar.png)