Publicaties binnen Hulpmiddelen voor de cliëntenraad

Totaal 37 resultaten (pagina 2 van 4)
Niet gevonden wat je zocht? Stel de filters bij of gebruik een andere zoekterm.
We helpen je graag verder via 030 284 32 00, vraagbaak@loc.nl of geef hier direct een bericht door.

Resultaten filteren

Resultaten filteren

Thema's:

Contenttype:

Periode:

Een betekenis­vol­le samen­wer­king vormgeven

Publicaties

Met het organiseren van invloed van mensen die zorg nodig hebben kan je samenwerken aan goede zorg en ondersteuning in de dagelijkse praktijk. Hoe je die samenwerking betekenisvol organiseert –…

lees verder

Bewaar­kaart: Meer invloed binnen de organisatie

Publicaties

Hoe draag je als cliëntenraad bij aan goede zorg voor de mensen die dat nodig hebben? En wat is daarvoor nodig? Kortom: hoe krijg je meer invloed? In deze Bewaarkaart zetten we vier belangrijke tips op een rij.

lees verder

Het werkplan van de cliënten­raad

Publicaties

In een werkplan zet de raad voor zichzelf op een rij wat er gedaan moet worden, wanneer dat moetgebeuren en hoeveel tijd daarmee gemoeid is. In deze handreiking geven we…

lees verder

Basisin­for­matie medezeg­genschap

Publicaties

In dit boekje staat alle basisinformatie over het werk in de cliëntenraad. Hoe kun je mensen die zorg nodig hebben goed vertegenwoordigen? Welke taken en rollen heeft de cliëntenraad? Op…

lees verder

Opleidingsgids voor cliënten­raden

Publicaties

Medezeggenschap is continu in ontwikkeling. LOC helpt cliëntenraden om hun werk zo goed mogelijk te doen. Onder andere met cursussen, handleidingen, nieuwsbrieven, een tijdschrift, de Vraagbaak en trainingen op maat. In deze opleidingsgids beschrijven we een groot aantal mogelijkheden voor ondersteuning op maat. Het is een hulpmiddel om zelf te bepalen waar jouw cliëntenraad behoefte aan heeft. Op basis van die behoeften kunnen we een aanbod op maat voorstellen. Medezeggenschap is altijd in beweging en dat maakt dat je samen vorm geeft aan wat nodig is om vooruit te blijven gaan.

lees verder

Invloed op kwaliteitsbeleid

Publicaties

Deze handreiking geeft duiding over het begrip ‘kwaliteit’ en hoe je als cliëntenraad invloed kan uitoefenen op het kwaliteitsbeleid.

lees verder

Bewaar­kaart advies- en instem­mingsrechten

Publicaties

Op deze bewaarkaart vind je overzichtelijk de adviesrechten en de instemmingsrechten uit de Wmcz 2018, met daarbij voorbeelden uit de praktijk!

lees verder

Samen­wer­ken in de cliënten­raad

Publicaties

In deze publicatie maken we duidelijk waarom het zo belangrijk is om als cliëntenraad samen te werken. Welke obstakels er kunnen zijn als het gaat om samenwerking. Hoe cliëntenraden in de praktijk samenwerken. En wat sleutels voor succesvolle samenwerking zijn.

lees verder

Vrij­wil­ligers in de cliënten­raad

Publicaties

Geplaatst op 2 maart 2021 - Thema's: Hulpmiddelen voor de cliëntenraad
Kun je vrijwilligers een plek in de raad geven? In deze handreiking gaan we in op dilemma’s, mogelijkheden en tips voor passende afspraken voor vrijwilligers in de cliëntenraad.

lees verder

Invloed op gemeenten – Een handreiking voor cliënten­raden in de jeugdzorg

Publicaties

Geplaatst op 1 februari 2021 - Thema's: Kwaliteit jeugdzorg, Hulpmiddelen voor de cliëntenraad
In deze brochure wordt duidelijk wat de rol van de gemeente is, hoe deze zich verhoudt tot de rol van de cliëntenraad en hoe de wisselwerking verloopt. Ook komen we met voorbeelden hoe je samenwerking met de gemeente kan opzetten. En zo je invloed kan vormgeven.

lees verder

Resultaten filteren

Thema's:

Contenttype:

Periode:

Click to access the login or register cheese