Zoekresultaten
Totaal 112 resultaten (pagina 4 van 12)
Niet gevonden wat je zocht? Stel de filters bij of gebruik een andere zoekterm.
We helpen je graag verder via 030 284 32 00, vraagbaak@loc.nl of geef hier direct een bericht door.
Niet gevonden wat je zocht? Stel de filters bij of gebruik een andere zoekterm.
We helpen je graag verder via 030 284 32 00, vraagbaak@loc.nl of geef hier direct een bericht door.
Resultaten filteren
Trainingen voor goede samenwerking in de cliëntenraad
Nieuws
Geplaatst op 17 januari 2022 - Thema's: Organiseren en vernieuwen medezeggenschap, Hulpmiddelen voor de cliëntenraad
werven van nieuwe leden. Tegelijkertijd geven cliëntenraden aan dat zij in de praktijk minder investeren in de samenwerking tussen de leden onderling en het team als collectief. Reden om even stil te staan bij samenwerken in de cliëntenraad, deze trainingen kunnen je daarbij helpen.
Nieuw: Bewaarkaart ‘Rol- en taakverdeling cliëntenraad’
Nieuws
Geplaatst op 9 januari 2022 - Thema's: Organiseren en vernieuwen medezeggenschap, Hulpmiddelen voor de cliëntenraad
In een nieuwe bewaarkaart vind je vier stappen om te werken aan een goede de rol- en taakverdeling binnen de cliëntenraad die past bij de taken van de cliëntenraad en bij de verschillende cliëntenraadsleden.
Governance Code 2022
Nieuws
Geplaatst op 17 december 2021 - Thema's: Wet medezeggenschap (Wmcz), Organiseren en vernieuwen medezeggenschap, Hulpmiddelen voor de cliëntenraad
Per 1 januari 2022 treedt de Governance Code 2022 in werking. Deze code vervangt de Governance Code 2017. Wat is de Governance Code Zorg? Wat wijzigt er en wat betekent dit voor cliëntenraden?
De begroting van de cliëntenraad: nieuwe handreiking
Nieuws
Geplaatst op 20 oktober 2021 - Thema's: Organiseren en vernieuwen medezeggenschap, Hulpmiddelen voor de cliëntenraad
In deze nieuwe handreiking kan de cliëntenraad lezen hoe hij een begroting opstelt, onderhandelt over deze begroting, het budget bewaakt en hoe hij verantwoording aflegt over de uitgaven.
Cliëntenraad Groot Hoogwaak tijdens Week vd Medezeggenschap
Nieuws
Geplaatst op 4 oktober 2021 - Thema's: Organiseren en vernieuwen medezeggenschap, Hulpmiddelen voor de cliëntenraad, Dienstverlening aan cliëntenraden
Verschillende cliëntenraden grijpen de Week van de Medezeggenschap aan als gelegenheid om meer bekendheid te geven aan medezeggenschap en om contact te hebben met de mensen die zorg ontvangen. Lees hieronder welke acties de Cliëntenraad van Groot Hoogwaak in Noordwijk aan Zee onderneemt in de weken rond de Week van de Medezeggenschap begin oktober.
Nieuwe data netwerkbijeenkomsten Jeugdzorg: eerstvolgende op 15 september!
Nieuws
Geplaatst op 25 augustus 2021 - Thema's: Wet medezeggenschap (Wmcz), Adviesonderwerpen van de cliëntenraad, Kwaliteit jeugdzorg, Rechten van mensen, Organiseren en vernieuwen medezeggenschap, Voorzitters cliëntenraden, Ondersteuners cliëntenraden, Hulpmiddelen voor de cliëntenraad, Dienstverlening aan cliëntenraden, Vrijwilligers LOC
Omdat we merken dat cliëntenraden behoefte houden aan onderlinge uitwisseling organiseert LOC de komende maanden weer drie nieuwe (online) bijeenkomsten. Tijdens iedere bijeenkomst staat een (actueel) onderwerp centraal.
LOC levert bijdrage aan Listen Up: de week van jongerenparticipatie en ervaringsdeskundigheid in de jeugdzorg
Nieuws
Geplaatst op 20 augustus 2021 - Thema's: Wet medezeggenschap (Wmcz), Kwaliteit jeugdzorg, Organiseren en vernieuwen medezeggenschap, Hulpmiddelen voor de cliëntenraad, Dienstverlening aan cliëntenraden
In de week van 14 juni vond Listen Up: de week van jongerenparticipatie en ervaringsdeskundigheid in de jeugdzorg plaats. Tijdens de digitale kick-off en 22 interactieve online workshops deelden zorgprofessionals, jongeren, bestuurders en beleidsmakers hun kennis en ervaring over jongerenparticipatie en ervaringsdeskundigheid. LOC organiseerde samen met Youké en de cliëntenraad YouSay een sessie waarin de vraag centraal stond: Hoe organiseer je structurele invloed van jongeren op het kwaliteitsbeleid?
Basiswaarden feitenonderzoek te downloaden
Nieuws
Geplaatst op 13 augustus 2021 - Thema's: Adviesonderwerpen van de cliëntenraad, Kwaliteit jeugdzorg, Rechten van mensen, Voorzitters cliëntenraden, Ondersteuners cliëntenraden, Hulpmiddelen voor de cliëntenraad
Vanuit de kerngroep Actieplan Feitenonderzoek is in een samenwerking tussen de uitvoerende organisaties in de jeugdbeschermingsketen en vertegenwoordigers van cliënten een document ontwikkeld met daarin negen basiswaarden. De organisaties dragen deze waarden samen uit om te komen tot betere communicatie rondom feitenonderzoek. Enkele ouders uit het netwerk van LOC hebben input geleverd. De uitvoerende organisaties gaan er mee aan de slag.
Verslag dialoogbijeenkomst over klachtrecht in de jeugdbescherming
Nieuws
Geplaatst op 13 augustus 2021 - Thema's: Wet medezeggenschap (Wmcz), Adviesonderwerpen van de cliëntenraad, Kwaliteit jeugdzorg, Voorzitters cliëntenraden, Ondersteuners cliëntenraden, Hulpmiddelen voor de cliëntenraad, Dienstverlening aan cliëntenraden
Op vrijdag 23 juli 2021 organiseerde LOC Waardevolle zorg een dialoogbijeenkomst over klachtrecht. De aanleiding was het onlangs verschenen rapport ‘Help een Klacht’ van het Advies- en Klachtenbureau Jeugdzorg, (AKJ). Zeven cliëntenraadsleden en een adviseur jeugd van LOC spraken over klachten. Dit verslag vertelt over ervaringen en adviezen vanuit de praktijk.
Taken en rollen leden van de cliëntenraad
Nieuws
Geplaatst op 14 juli 2021 - Thema's: Organiseren en vernieuwen medezeggenschap, Voorzitters cliëntenraden, Hulpmiddelen voor de cliëntenraad
De leden van de cliëntenraad voeren verschillende taken uit. Zo zijn er bijvoorbeeld de eigen vergaderingen,het overleg met de instelling, het contact met de achterban, voorbereiding van een advies of…