Zoekresultaten
Totaal 63 resultaten (pagina 5 van 7)
Niet gevonden wat je zocht? Stel de filters bij of gebruik een andere zoekterm.
We helpen je graag verder via 030 284 32 00, vraagbaak@loc.nl of geef hier direct een bericht door.
Niet gevonden wat je zocht? Stel de filters bij of gebruik een andere zoekterm.
We helpen je graag verder via 030 284 32 00, vraagbaak@loc.nl of geef hier direct een bericht door.
Resultaten filteren
Aanbod in 2021 voor ondersteuners van cliëntenraden
Nieuws
Geplaatst op 23 december 2020 - Thema's: Kwaliteit jeugdzorg, Ondersteuners cliëntenraden, Dienstverlening aan cliëntenraden
Op verschillende vlakken organiseert LOC verdieping voor ondersteuners van cliëntenraden. Zoals tijdens onze leergang ondersteuners en online netwerkmeetings, waar ondersteuners actuele thema’s met elkaar bespreken. Ook komen meerdere groepen met ondersteuners bij elkaar voor regelmatige intervisie.
Leergang ondersteuners voorjaar 2021
Nieuws
Geplaatst op 16 november 2020 - Thema's: Kwaliteit jeugdzorg, Ondersteuners cliëntenraden
Speciaal voor ondersteuners van cliëntenraden biedt LOC twee keer per jaar een leergang aan. Afgelopen jaar hebben weer vele ondersteuners deelgenomen en zich zo verder bekwaamd in hun functioneren als ondersteuner. Zoek je ook verdieping van je rol als ondersteuner in de dagelijkse praktijk? Voor volgend voorjaar staat er weer een nieuwe leergang op de planning, deze start op 17 februari 2021.
Het speelveld van de raad | Terugkijken webinar
Nieuws
Geplaatst op 15 oktober 2020 - Thema's: Kwaliteit jeugdzorg, Organiseren en vernieuwen medezeggenschap, Voorzitters cliëntenraden, Ondersteuners cliëntenraden, Dienstverlening aan cliëntenraden
In het kader van ‘samenwerking binnen de organisatie’ openden LOC-adviseur Theo van Ooi en coördinator medezeggenschap Thom van Woerkom de tweede dag van de Week van de Medezeggenschap met een…
Verslag #5 Week van de Medezeggenschap | Vrijdag
Nieuws
Deze laatste dag van de Week van de Medezeggenschap veel inzichten, tips en handvatten voor het werk van de cliëntenraad. Alles om het perspectief van de cliënt goed voor ogen te blijven houden en brengen. Voor en vooral mét al die mensen in onze samenleving die zorg of hulp nodig hebben: of het nou gaat om jeugdigen (en hun ouders), mensen met een verslaving, ouderen, mensen met een beperking of mensen met een psychische kwetsbaarheid.Eerste terugblik + terugkijken opening Week van de Medezeggenschap
Nieuws
“De eerste Week van de Medezeggenschap is voorbij. Er zijn heel veel mooie workshops geweest met een actieve bijdrage van cliëntenraden.” “Alle mooie gesprekken en uitwisselingen bevestigen voor mij dat medezeggenschap noodzakelijk, actueel en vooral van een enorme waarde is voor mensen die zorg nodig hebben.”. Zo blikken de LOC-coördinatoren terug. Ook deelnemers zijn enthousiast. De opening van de week kun je hier terugkijken.Verslag van de dag #2 Week van de Medezeggenschap | Dinsdag
Nieuws
Vertrouwen. Open communicatie. Respect voor elkaars rol en positie. En er dan voor zorgen dat dit geen holle woorden zijn, maar dat je dit als betrokkenen bij medezeggenschap voor elkaar kunt krijgen in de onderlinge samenwerking. Tijdens deze tweede dag van de Week van de Medezeggenschap blijkt dat een uitdaging waar velen zich in herkennen en zich voor inzetten. Om uiteindelijk, vanuit de verschillende perspectieven, samen voor elkaar te krijgen waar we het allemaal voor doen: Dat de mensen die zorg en ondersteuning nodig hebben, kunnen rekenen op Waardevolle zorg!Het werk van de cliëntenraad
Nieuws
Geplaatst op 29 september 2020 - Thema's: Wet medezeggenschap (Wmcz), Adviesonderwerpen van de cliëntenraad, Organiseren en vernieuwen medezeggenschap, Voorzitters cliëntenraden, Ondersteuners cliëntenraden
“Als cliëntenraad is het de uitdaging om medezeggenschap in de haarvaten van de organisatie te krijgen” Met het thema ‘Het werk van de raad’ sluit LOC de online Week van…
Leergang ondersteuners najaar 2020
Nieuws
Geplaatst op 20 juli 2020 - Thema's: Kwaliteit jeugdzorg, Organiseren en vernieuwen medezeggenschap, Ondersteuners cliëntenraden
In september start opnieuw de Leergang ondersteuners. De leergang richt zich op verdieping van je functioneren als ondersteuner in de dagelijkse praktijk: de ontwikkeling van je beroepshouding in combinatie met…
Meerwaarde van medezeggenschap
Nieuws
Cliëntenraden zijn ooit ontstaan om de mensen die zorg nodig hebben een collectieve stem te geven. Zodat zorgorganisaties steeds blijven doen wat hun kerntaak is: zorg verlenen aan mensen, waardoor die het leven kunnen leiden dat bij hen past. De nieuwe medezeggenschapswet is een hulpmiddel. Het gaat er om hoe waardevolle zorg er in de praktijk uitziet. Een actieve cliëntenraad is onmisbaar bij het verbeteren van de zorg. Bij de cliëntenraad ligt een belangrijke sleutel om de zorg maximaal aan te laten sluiten bij wat mensen nodig hebben.Wmcz 2018 van kracht per 1 juli 2020
Nieuws
De Wet medezeggenschap cliënten zorginstellingen 2018 (Wmcz 2018) is per 1 juli aanstaande van kracht. De veranderingen in de rechten en plichten van de instelling en de cliëntenraden gaan dan in. Wel is het zo dat cliëntenraden de rechten houden die in een geldige overeenkomst met de instelling staan. Ook al komen zij niet meer in de Wmcz 2018 voor of in afgezwakte vorm. In dit bericht lees je de belangrijkste veranderingen.