Nieuws binnen Dienstverlening aan cliëntenraden
Totaal 214 resultaten (pagina 9 van 22)
Niet gevonden wat je zocht? Stel de filters bij of gebruik een andere zoekterm.
We helpen je graag verder via 030 284 32 00, vraagbaak@loc.nl of geef hier direct een bericht door.
Niet gevonden wat je zocht? Stel de filters bij of gebruik een andere zoekterm.
We helpen je graag verder via 030 284 32 00, vraagbaak@loc.nl of geef hier direct een bericht door.
Resultaten filteren
Nieuwe data netwerkbijeenkomsten Jeugdzorg: eerstvolgende op 15 september!
Nieuws
Geplaatst op 25 augustus 2021 - Thema's: Wet medezeggenschap (Wmcz), Adviesonderwerpen van de cliëntenraad, Kwaliteit jeugdzorg, Rechten van mensen, Organiseren en vernieuwen medezeggenschap, Voorzitters cliëntenraden, Ondersteuners cliëntenraden, Hulpmiddelen voor de cliëntenraad, Dienstverlening aan cliëntenraden, Vrijwilligers LOC
Omdat we merken dat cliëntenraden behoefte houden aan onderlinge uitwisseling organiseert LOC de komende maanden weer drie nieuwe (online) bijeenkomsten. Tijdens iedere bijeenkomst staat een (actueel) onderwerp centraal.
LOC levert bijdrage aan Listen Up: de week van jongerenparticipatie en ervaringsdeskundigheid in de jeugdzorg
Nieuws
Geplaatst op 20 augustus 2021 - Thema's: Wet medezeggenschap (Wmcz), Kwaliteit jeugdzorg, Organiseren en vernieuwen medezeggenschap, Hulpmiddelen voor de cliëntenraad, Dienstverlening aan cliëntenraden
In de week van 14 juni vond Listen Up: de week van jongerenparticipatie en ervaringsdeskundigheid in de jeugdzorg plaats. Tijdens de digitale kick-off en 22 interactieve online workshops deelden zorgprofessionals, jongeren, bestuurders en beleidsmakers hun kennis en ervaring over jongerenparticipatie en ervaringsdeskundigheid. LOC organiseerde samen met Youké en de cliëntenraad YouSay een sessie waarin de vraag centraal stond: Hoe organiseer je structurele invloed van jongeren op het kwaliteitsbeleid?
Verslag dialoogbijeenkomst over klachtrecht in de jeugdbescherming
Nieuws
Geplaatst op 13 augustus 2021 - Thema's: Wet medezeggenschap (Wmcz), Adviesonderwerpen van de cliëntenraad, Kwaliteit jeugdzorg, Voorzitters cliëntenraden, Ondersteuners cliëntenraden, Hulpmiddelen voor de cliëntenraad, Dienstverlening aan cliëntenraden
Op vrijdag 23 juli 2021 organiseerde LOC Waardevolle zorg een dialoogbijeenkomst over klachtrecht. De aanleiding was het onlangs verschenen rapport ‘Help een Klacht’ van het Advies- en Klachtenbureau Jeugdzorg, (AKJ). Zeven cliëntenraadsleden en een adviseur jeugd van LOC spraken over klachten. Dit verslag vertelt over ervaringen en adviezen vanuit de praktijk.
Maandelijks sparren met LOC-adviseur
Nieuws
Geplaatst op 19 juli 2021 - Thema's: Dienstverlening aan cliëntenraden
Dit jaar zijn we gestart met spar-sessies. Laagdrempelige online momenten onder begeleiding van een LOC-adviseur. Met gewoon de ruimte om eens – vrij van thema – in de groep te…
Belangenbehartiging voor iedereen
Nieuws
Geplaatst op 9 juli 2021 - Thema's: Adviesonderwerpen van de cliëntenraad, Dienstverlening aan cliëntenraden, Coronavirus
Dagelijks zetten gepassioneerde ondernemers, vrijwilligers en leden binnen het LOC-netwerk zich in omwaardevolle zorg en de signalen van leden gestalte te geven. Belangenbehartiging draait niet om individuen,maar gaat iedereen aan.…
Cliëntenraden geven reactie op Toekomstscenario kind- en gezinsbescherming
Nieuws
Geplaatst op 2 juli 2021 - Thema's: Kwaliteit jeugdzorg, Rechten van mensen, Organiseren en vernieuwen medezeggenschap, Vrijwilligers LOC
In mei 2021 heeft LOC Waardevolle zorg een bijeenkomst georganiseerd voor cliëntenraden over het ‘Toekomstscenario kind- en gezinsbescherming’. Dit scenario moet op termijn een structurele oplossing bieden voor de knelpunten in de jeugdbescherming. Tijdens deze bijeenkomst hebben cliëntenraden aangegeven wat zij belangrijk vinden. En of het scenario in hun ogen bijdraagt aan een jeugdbeschermingsketen die effectiever, transparanter en menselijker wordt. En betaalbaar en toegankelijk blijft. De belangrijkste punten die zijn genoemd, hebben we gebundeld in een reactie op de internetconsultatie. Een samenvatting.
Één jaar Wmcz 2018
Nieuws
Geplaatst op 1 juli 2021 - Thema's: Wet medezeggenschap (Wmcz), Voorzitters cliëntenraden, Ondersteuners cliëntenraden, Hulpmiddelen voor de cliëntenraad, Dienstverlening aan cliëntenraden
Vandaag precies een jaar geleden trad de Wet medezeggenschap cliënten zorginstellingen 2018 in werking. Met een extra nieuwsbrief en een vernieuwde Basisinformatie medezeggenschap vieren we dit moment. In een korte boodschap staat Thom van Woerkom (coördinator LOC) kort stil bij deze eerste verjaardag.
De vernieuwde Kwikstart app is beschikbaar; Landelijke en lokale informatie voor jongeren slim verzameld op 1 plek
Nieuws
Jongeren vanaf 18 jaar moeten veel zaken zelf regelen. Om hen hierbij te helpen zijn de Kwikstart app en website ontwikkeld. In Kwikstart vinden jongeren alle te regelen zaken op een rijtje. Daarnaast staat er veel informatie in over jeugdzorg, verzekeringen, geldzaken, gezondheid en allerlei praktische tips.Week van de Medezeggenschap 2021: Save the date!
Nieuws
Ook dit jaar organiseren we weer een Week van de Medezeggenschap: een week vol inspiratie, ontmoeting en verdieping in medezeggenschap en Waardevolle zorg. Houd daarom in de week van 4 t/m 8 oktober ruimte in je agenda… meer informatie volgt!Jaarverslag 2020 LOC Waardevolle zorg
Nieuws
Geplaatst op 17 juni 2021 - Thema's: Wet medezeggenschap (Wmcz), Dienstverlening aan cliëntenraden, Coronavirus
2020 was in vele opzichten een uitzonderlijk jaar. De situatie rondom corona raakte ons en de mensen met wie en voor wie we werken zeer. Ook trad de nieuwe Wet medezeggenschap cliënten zorginstellingen 2018 in werking. Beiden thema’s waar het afgelopen jaar veel aandacht naar uitging. In het jaarverslag blikken we terug op de activiteiten die we konden ondernemen in de ondersteuning van cliëntenraden en het initiëren en verder brengen van vernieuwing in de zorg. Met daarbij steeds het perspectief op Waardevolle zorg voor ogen.