Cliëntpor­taal

MET ggz maakt in 2023 een keuze en start met een cliëntportaal. Hebben jullie tips en ervaringen die wij in de werkgroep kunnen meenemen?

Frens Lemeer (lemeer@home.nl en 0615615829)

Download artikel als PDF

Reageer op Tiske Boonstra Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Tiske Boonstra 12 maanden geleden

Dag Frens,

Belangrijk is denken we om samen naar het gebruik, het doel en de actiemogelijkheden te kijken. Denkt de cliëntenraad ook mee (instemming?) Waar is het voor en hoe informeren we erover? Is het een behoefte van de organisatie of komt het ook vanuit de client?

Kunenn we inkijken in verschillende portalen? Kunnen we misschien bij een andere locatie/organisatie (lerend netwerk/clientenraad) in gesprek hoe hun ervaringen zijn en leren van elkaar?

Ga met (een paar) potentiele gebruikers in gesprek en vraag wat hun behoefte is in een dergelijk portaal, wat willen ze graag zien (welke info, hoe, plaatjes of..), op welke manieren bruikbaar(mobiel ook of alleen pc, dag en nacht of alleen middag etc) etc. Wanneer ga je op dat portaal kijken en wanneer niet. Wat zou je nog meer uit een portaal willen? Hoe zien de medewerkers het portaal? Ook samen sparren kan meer opleveren dan wanneer je het alleen in je eigen groep doet.

Kijk ook hoe het doel (info, contact, inzicht in wensen/behoeften, afspraken) op die manier goed uit de verf komt. Of dat je nog wat anders moet doen of aparte zaken moet inregelen in het portaal.

Hoe zien mensen resultaat in de praktijk van inbreng en informatie, hoe sluit het aan bij het dagelijks leven en waar zien we zaken in de praktijk terug? Hoe zorgen we voor zichtbaarheid en duidelijkheid?

Hoe evalueren we samen en sturen we samen bij?

Nou bij deze een paar eerste vragen om mee het gesprek in de werkgroep wat uitgebreider aan te gaan. Ik ben nu wel heel benieuwd, hou ons graag op de hoogte. En als ik de verkeerde insteek met mijn antwoord heb, hoor ik het ook graag.

Reageer op dit bericht

Bijdragen?

Op de Praat mee-pagina’s worden allerlei berichten geplaatst met vragen, antwoorden, tips, oproepen, blogs en vlogs van mensen die betrokken zijn bij LOC. Van mensen uit de kern van het netwerk tot mensen die LOC en haar visie een warm hart toedragen. Iedereen kan bijdragen. Daarom komt niet alles wat er geplaatst wordt, per se overeen met wat LOC vanuit haar visie vindt.

Praat ook mee >

Vragen? Mail webmaster@loc.nl of bel 030 284 3200.

Deelnemers platform

Nieuwsbrief

  • * Heb je onze nieuwsbrief eerder ontvangen en je afgemeld? Meld je dan aan via webmaster@loc.nl
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Click to access the login or register cheese