Praat mee over de thuiszorg: De uitslagen van de PREM zijn bekend!

LOC faciliteert cliëntenraden om met elkaar uit te wisselen. In de reeks Praat Mee over de thuiszorg nodigt LOC-adviseur Klazien Teeuwissen je uit om met elkaar van gedachten te wisselen, ervaringen en inzichten te delen. Over wat er anno 2022 nodig is om de taak van de cliëntenraad thuiszorg goed uit te voeren. Zo leren we van elkaar en kunnen we tips met elkaar delen.

Uitslagen PREM 2021

Iedere thuiszorgorganisatie is verplicht om jaarlijks de PREM Wijkverpleging uit te voeren. De PREM is een meetinstrument en vraagt naar de ervaring en de tevredenheid van cliënten in de thuiszorg en wijkverpleging. De meetperiode loopt jaarlijks van 1 maart t/m 31 december. Ook dit jaar is er landelijk een hoge waardering van de mensen die zorg thuis ontvangen. De scores van 2020 en 2021 zijn met één tiende procent gestegen.

Twee vragen stegen verhoudingsgewijs meer: “Krijgt u zorg van vaste medewerkers” is met 0,4% gestegen en “Past de manier van zorg bij uw manier van leven” is met 0,3% gestegen. Voor meer informatie over de scores, zie ook de infographic (Bron: Actiz)

Vraag

Wat denk jij na het bekijken van de uitkomsten van de PREM?  Is deze uitslag een compliment? Of kan het nog beter? Herken je de stijgende lijn in de beoordelingen binnen de eigen thuiszorg of wijkzorg? Of eigenlijk niet?

Het is mogelijk om vragen toe te voegen die voor de organisatie van belang zijn. Hier kan de cliëntenraad juist gebruik van maken van het instemmingsrecht en de vraag/vragen meebepalen. Gebruik deze Praat mee om elkaar te inspireren! Deel hieronder graag de vraag die jullie zelf hebben toegevoegd aan de PREM.

Praat ook mee bij de eerdere stellingen in deze reeks over de thuiszorg:
#1: Praat mee! De AVG lijkt een grote blokkade voor contact met de achterban
#2: Praat mee! De PREM helpt om te weten wat er speelt in de organisatie
#3: Praat mee! In de thuiszorg spelen altijd dezelfde onderwerpen
#4: Praat mee! Hoe geef je als cliënten­raad invulling aan je rol tijdens de corona-periode?
#5: Praat mee! Aan de slag met medezeg­genschapsregeling?
#6: Praat mee over de thuiszorg: Wat speelt er nu voor de cliënten­raden in de thuiszorg?

Download artikel als PDF

Reageer op Klazien Teeuwissen Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Marja 1 jaar geleden

De cliëntenraad heeft de volgende vragen laten toevoegen aan de PREM :

Heeft u in de afgelopen periode verbeteringen in de kwaliteit van zorg opgemerkt?
Weet u dat uw belangen worden behartigd door een cliëntenraad Thuiszorg in uw regio?
Geeft de website van ….. voldoende duidelijkheid over het werk van de cliëntenraad?
Bent u of uw naaste geïnteresseerd in extra informatie voor eventueel lidmaatschap van de cliëntenraad? 

 

Reageer op dit bericht
Klazien Teeuwissen 1 jaar geleden (bewerkt)

Dag Marja. Dank je wel voor het delen. Jullie hebben een boeiende vraag “Geeft de website van ….. voldoende duidelijkheid over het werk van de cliëntenraad?”. Want om die vraag te kunnen beantwoorden, moet de invuller naar de website :-). 
Hoe gaan, of hebben, jullie als raad aan de slag met de antwoorden?

Reageer op dit bericht

Bijdragen?

Op de Praat mee-pagina’s worden allerlei berichten geplaatst met vragen, antwoorden, tips, oproepen, blogs en vlogs van mensen die betrokken zijn bij LOC. Van mensen uit de kern van het netwerk tot mensen die LOC en haar visie een warm hart toedragen. Iedereen kan bijdragen. Daarom komt niet alles wat er geplaatst wordt, per se overeen met wat LOC vanuit haar visie vindt.

Praat ook mee >

Vragen? Mail webmaster@loc.nl of bel 030 284 3200.

Deelnemers platform

Nieuwsbrief

  • * Heb je onze nieuwsbrief eerder ontvangen en je afgemeld? Meld je dan aan via webmaster@loc.nl
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Click to access the login or register cheese