Bijdrages van Klazien Teeuwissen

In het roze vak rechts kun je nog gerichter zoeken.

Resultaten filteren

Resultaten filteren

Gebruiker:

Thema's:

Trefwoord:

Periode:

Praat mee over invloed op kwaliteit door cliëntenraden Wat is kwaliteit eigenlijk en wie bepaalt wat kwaliteit is? Welke invloed heb je als cliëntenraad vanuit de wettelijke kaders? Daar gingen…

lees verder

Domotica

Geplaatst op 1 juli 2022 door Klazien Teeuwissen

  Op zaterdagmorgen 25 juni hield het Regionaal Netwerk Noord-Holland een bijeenkomst in ‘het slimste huis’ in Alkmaar. Met dank aan het team vrijwilligers: Henk, Willy, Lucie, Jaap, Arie en Remmert. Het thema was…

lees verder

LOC faciliteert cliëntenraden om met elkaar uit te wisselen. In de reeks Praat Mee over de thuiszorg nodigt LOC-adviseur Klazien Teeuwissen je uit om met elkaar van gedachten te wisselen, ervaringen en…

lees verder

Laatst las ik in het boek ‘Socrates op Sneakers’ van Elke Wiss (een aanrader) op pagina 18 een bijzondere uitdrukking: ‘perspectivistische lenigheid’ staan. Het is het vermogen om buiten je eigen…

lees verder

Het doel van een voorgenomen besluit of nieuw beleid is om iets te verbeteren of te veranderen. Mensen of situaties veranderen mee als er overeenstemming is over het ‘waarom’ en…

lees verder

De reeks bijeenkomsten ‘Zorgkantoor en cliëntenraden in gesprek over het kwaliteitsplan‘ start woensdag. Er zijn inmiddels zo’n 100 aanmeldingen, verdeeld over de verschillende bijeenkomsten. Er is dus volop animo. En…

lees verder

Vorige week hebben we aangekondigd dat er 15 bijeenkomsten komen, waarbij zorgkantoren in gesprek gaan met cliëntenraden. Sindsdien krijgt de LOC vraagbaak vragen als: “Mijn regio of mijn zorgkantoor staat…

lees verder

Een tijdje terug maakte iemand de opmerking in de vorm van een metafoor “Onze cliëntenraad is net zoiets als…. een spons.”  Dat vroeg om meer uitleg. Wanneer een spons van…

lees verder

Omgaan met ‘las­tige’ mensen

Geplaatst op 26 januari 2021 door Klazien Teeuwissen

Tijdens een online-training over het onderwerp ‘Cliëntenraad en Teambuilding’ stelde iemand mij de vraag “Hoe moet je omgaan met een ‘lastig’ raadslid? Mijn eerste reactie was: als er één iemand in de cliëntenraad niet goed functioneert, dan is teambuilding daar niet de oplossing voor. Dan is het tijd voor een goed gesprek met die persoon. Hierop reageerden meerdere deelnemers: ”Dat is nog niet zo makkelijk en wie moet dat dan doen?”. En het is waar, het is niet altijd gemakkelijk om een dergelijk gesprek aan te gaan. Wellicht helpt deze Praat mee daarbij.

lees verder

Tijdens de training ‘Welkom in de cliëntenraad’ komt nogal eens de vraag: ‘Is er iets te zeggen over de afstemming tussen de verschillende raden’. De vraag ontstaat vaak omdat er een grote afstand wordt ervaren tussen de CCR en de lokale raden of omdat er een gevoel is van ‘grote broer en klein zusje’.

lees verder

Resultaten filteren

Gebruiker:

Thema's:

Trefwoord:

Periode:

Deelnemers platform

Meer bekijken

Nieuwsbrief

  • * Heb je onze nieuwsbrief eerder ontvangen en je afgemeld? Meld je dan aan via webmaster@loc.nl
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.