Bewaar­kaart Afspraken nakomen in de cliënten­raad

Inleiding

De taak van de cliëntenraad is het behartigen van de gemeenschappelijke belangen van de cliënt en diens stem laten horen in de organisatie. Het nakomen van afspraken binnen de cliëntenraad past bij deze taak en draagt bij aan goede en effectieve medezeggenschap. In deze bewaarkaart vind je tips om hiermee aan de slag te gaan.

Zijn afspraken over acties noodzakelijk in de raad?

Ja, het hoort erbij en is nodig om als cliëntenraad stappen in de medezeggenschap te zetten. En daarmee van belang voor de kinderen, jongeren en ouders waarvan je als cliëntenraad de belangen behartigt. Wanneer cliëntenraden afspraken nakomen, draagt dit bij aan het opbouwen van vertrouwen in henzelf en elkaar. Het voelt namelijk goed om een afspraak op te volgen. Het kan leuk zijn en werkt motiverend. Ook versterkt het relaties, zowel op professioneel als persoonlijk vlak. Want hoe fijn is het als jouw collega raadsleden op jou kunnen bouwen en vertrouwen? Deze publicatie heeft als doel om cliëntenraden te inspireren en te motiveren om zich in te zetten voor het nakomen van afspraken. Zodat zij succesvol zijn in hun werk en gestelde doelen.

Bewaarkaart aanvragen

Wil je deze bewaarkaart ontvangen? Leden van LOC kunnen deze aanvragen via de Vraagbaak van LOC.

Per 1 januari is LOC gefuseerd met Raad op Maat. Dat betekent méér kennis en expertise als het gaat om (mede)zeggenschap van mensen met een beperking. Wil je meer weten over Raad op Maat? Bekijk de website.

Deelnemers platform

Meer bekijken

Nieuwsbrief

  • * Heb je onze nieuwsbrief eerder ontvangen en je afgemeld? Meld je dan aan via webmaster@loc.nl
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Click to access the login or register cheese