Checklist Evaluatiegesprek met de ondersteuner

Wat is de rol van de cliëntenraad bij het evaluatiegesprek met de ondersteuner cliëntenraad? Waar moet je aan denken en welke vragen kan je stellen? En hoe doe je dat nou, evalueren? Voor deze en andere vragen over de evaluatie met de ondersteuner hebben we een checklist gemaakt die we tijdens deze online bijeenkomst toelichten.

Je hebt als cliëntenraad het recht op onafhankelijke ondersteuning. Ben je uiteindelijk tot afspraken gekomen met de ondersteuner over waar de ondersteuner jullie bij ondersteunt, dan is het ook van belang om van tijd tot tijd deze afspraken te evalueren.

De ondersteuner cliëntenraad werkt in opdracht van de raad, en is in dienst bij (of als ZZP’er verbonden aan) de instelling. Dat maakt, dat evalueren een gedeelde verantwoordelijkheid is van de cliëntenraad, de ondersteuner en de instelling die de ondersteuner faciliteert.

Hoe doe je dat nou: evalueren? Wat evalueer je als cliëntenraad en wat evalueert de instelling met de ondersteuner? Daarvoor hebben we een checklist gemaakt, om deze evaluatie handen en voeten te geven.

Checklist aanvragen

LOC leden kunnen kosteloos de checklist opvragen via vraagbaak@loc.nl Meer weten over de voordelen van het LOC lidmaatschap? Lid worden – LOC Cliëntenraden

Per 1 januari is LOC gefuseerd met Raad op Maat. Dat betekent méér kennis en expertise als het gaat om (mede)zeggenschap van mensen met een beperking. Wil je meer weten over Raad op Maat? Bekijk de website.

Deelnemers platform

Meer bekijken

Nieuwsbrief

  • * Heb je onze nieuwsbrief eerder ontvangen en je afgemeld? Meld je dan aan via webmaster@loc.nl
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Click to access the login or register cheese