Trainingen voor goede samen­werking in de cliënten­raad

Geplaatst op 17 januari 2022

Cliëntenraden investeren tijd en aandacht in de medezeggenschap. Ze informeren zich over inhoudelijke thema’s en over de Wmcz 2018. Cliëntenraden steken veel energie in het contact met de achterban en het werven van nieuwe leden. Tegelijkertijd geven cliëntenraden aan dat zij in de praktijk minder investeren in de samenwerking tussen de leden onderling en het team als collectief. Reden om even stil te staan bij samenwerken in de cliëntenraad, deze trainingen kunnen je daarbij helpen:

> Online cursus | Cliëntenraad en teambuilding

Als cliëntenraad kun je op verschillende manieren geconfronteerd worden met interne problemen. Stel dat je hier invloed op wilt hebben. Waar begin je dan? Wat moet je weten? Tijdens deze interactieve workshop kijken we naar de (on)mogelijkheden van het inzetten van teambuilding. Waar hebben we het over bij teambuilding? Welke signalen kun je waarnemen in een team of organisatie? Welke mogelijkheden zijn er om specifieke doelen te bereiken? En natuurlijk: hoe speelt dit alles in de eigen cliëntenraad? 

Dinsdag 25 januari | 16.00 – 17.30 uur

Meer informatie en aanmelden

> Online workshop | Onderlinge com­municatie – denkwijze & patronen

Een belangrijke voorwaarde voor goede samenwerking is dat de onderlinge communicatie helder verloopt. Je hoeft het niet altijd met elkaar eens te zijn op inhoud, maar hoe fijn is het als ieders inzicht wordt gehoord en wanneer iedereen zich betrokken voelt bij de cliëntenraad. In deze workshop word je je (meer) bewust van hoe je zelf communiceert. Je zult wellicht ontdekken dat jouw manier soms verschilt van anderen en krijgt handvatten om elkaar ‘beter te verstaan en te begrijpen’. 

Donderdag 3 februari | 10.00 – 12.00 uur

Meer informatie en aanmelden

Ondersteuning op maat

In deze opleidingsgids beschrijven we een groot aantal mogelijkheden voor ondersteuning op maat. Ook om stappen te zetten naar een betere samenwerking en daarmee effectievere medezeggenschap. De opleidingsgids is een hulpmiddel om zelf te bepalen waar jouw cliëntenraad behoefte aan heeft. Op basis van die behoeften kunnen we een aanbod op maat voorstellen.

Contact

Heb je een vraag of behoefte aan ondersteuning, neem dan gerust contact op met de Vraagbaak van LOC; deze kun je iedere werkdag bereiken via 030 – 284 32 00 of stuur een mail naar vraagbaak@loc.nl

Download artikel als PDF

Praat mee!

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deelnemers platform

Meer bekijken

Nieuwsbrief

  • * Heb je onze nieuwsbrief eerder ontvangen en je afgemeld? Meld je dan aan via webmaster@loc.nl
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.