Hoe verloopt de samen­werking tussen cliënten­raad en bes­tuurder?

In regionale netwerken ontmoeten cliëntenraden van verschillende organisaties elkaar voor inhoudelijke verdieping en uitwisseling. De meerwaarde ligt in het leren van andere organisaties. Tijdens zo’n regionale bijeenkomst hebben we bijvoorbeeld gesproken over de samenwerking tussen cliëntenraden en bestuurder/Raad van Bestuur. Dit verloopt in alle organisatie anders, terwijl iedere raad dezelfde rechten heeft. Door uit te wisselen krijgen raden inzichten/ideeën over een goede samenwerking die ze mee kunnen nemen naar de eigen organisatie. Voorbeelden die ik raden mee naar huis heb zien nemen zijn: 

– Eens in de zoveel tijd met de bestuurder om tafel gaan om de samenwerking te bespreken, met de vragen: hoe gaat het, wat kan beter en hoe willen we graag met elkaar om gaan? 

– Of concrete communicatieafspraken maken hoe met veranderingen in corona beleid om te gaan; wanneer wordt de cliëntenraad gehoord en over welke onderwerpen?  

Wat zijn jouw ervaringen als het gaat om de samenwerking met de bestuurder? Heb je tips of ervaringen die waardevol zijn voor andere cliëntenraden? Deel ze hier!

Lijkt het interessant om ook deel te nemen aan regionaal netwerk?
Er zijn regionale bijeenkomsten gepland in Utrecht (20 mei) en in Noord-Holland (5 juni). Je kunt je hiervoor nog aanmelden!  

Download artikel als PDF

Praat mee!

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Bijdragen?

Op de Praat mee-pagina’s worden allerlei berichten geplaatst met vragen, antwoorden, tips, oproepen, blogs en vlogs van mensen die betrokken zijn bij LOC. Van mensen uit de kern van het netwerk tot mensen die LOC en haar visie een warm hart toedragen. Iedereen kan bijdragen. Daarom komt niet alles wat er geplaatst wordt, per se overeen met wat LOC vanuit haar visie vindt.

Praat ook mee >

Vragen? Mail webmaster@loc.nl of bel 030 284 3200.

Deelnemers

Alle deelnemers

Nieuwsbrief

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.