Maat­regelen voor con­tinuïteit van de zorg

Vanuit mijn betrokkenheid bij onder andere de jeugdhulpsector word ik vaak geconfronteerd met het gebrek aan continuïteit van de zorg voor jongeren en ouders. Dat wil zeggen: er is veel verloop onder het personeel (mensen vinden de werkdruk hoog en zoeken naar een andere baan of worden ziek). Dit leidt dan tot grote ontevredenheid van jongeren en ouders maar soms tot ook tot verontrustende situaties waarbij de veiligheid van een kind in het geding komt. Het raakt de kwaliteit van de zorg en daarmee is het vaak een onderwerp van gesprek bij cliëntenraden. Tegelijkertijd is de reactie van de organisatie vaak ook machteloos van aard. Er wordt gewezen naar afspraken met gemeentes en beperkte budgetten.

Voorbeelden?

Zijn er voorbeelden van organisaties en/of cliëntenraden die zelf met oplossingen kwamen om een probleem als dit (of iets soortgelijks) aan te pakken? Die zou ik heel graag horen! 

Download artikel als PDF

Praat mee!

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Bijeenkomsten

Landelijke dag cliëntenraden Thuiszorg / Wijkverpleging (VOL) 15 november, Careyn, Rosendael, Indusdreef 5 3564 GV Utrecht
Basiscursus "De (nieuwe) Wmcz 2018" voor cliëntenraden in alle sectoren 20 november, Proteion RCG, Pollartstraat 6, 6041 GC Roermond
Workshop Zorg & Geld en zorginkoop en de rol van cliëntenraden 20 november, Proteion RCG, Pollartstraat 6, 6041 GC Roermond
Meer

Deelnemers

Alle deelnemers

Nieuwsbrief

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.