Wat vinden bestuurders, zorgkantoor en raadsleden belangrijk in het kwaliteitsbeleid en in het kwaliteitsplan?
LOC Cliëntenraden
Geplaatst op 1 oktober 2021
Wat vinden bestuurders, zorgkantoor en raadsleden belangrijk in het kwaliteitsbeleid en in het kwaliteitsplan? Waar lopen zij tegenaan in het proces en hoe hebben zij met elkaar het gesprek om zo tot een nog betere kwaliteit van zorg te komen voor de cliënten?
Tijdens de Week van de Medezeggenschap 2021 waren er een drietal bijeenkomsten waarbij we in gesprek gaan met een bestuurder, een cliëntenraadslid en het zorgkantoor over het kwaliteitsplan. We gingen onder andere in op het proces, de (wederzijdse) verwachtingen en de dilemma’s.
Terugkijken gesprekken
In de gesprekken keken we vanuit de verschillende perspectieven hoe er gewerkt wordt aan het gezamenlijk doel om de kwaliteit van zorg voor de bewoners goed te houden en te verbeteren.
- “Vertrouwen in elkaars rol”: Gesprek met Toine van Kollenburg (CZ zorgkantoor), Mariska Roeters, (bestuurder) en Anna Laeven (cliëntenraad).
- “Kwaliteitsplan met gezamenlijk doel”: Gesprek met Jarcine Spaander (Bestuurder King Arthur groep) Jacques van der Horst (Cliëntenraadslid Villa Spes Nostra en Voorzitter landelijke cliëntenraad Korian) Rachel Pieters (VGZ Zorgkantoor) Sander Weijtboer (Zorgkantoor, Zilveren Kruis).
We hopen dat de gesprekken wellicht weer andere invalshoeken of inzichten geven en zijn ook benieuwd welke vragen jullie zouden hebben voor bestuurders, zorgkantoor en de leden van de cliëntenraad.
Lees meer artikelen over:
