Praktijkvoorbeelden binnen Kwaliteit van de verpleeghuiszorg
Totaal 49 resultaten (pagina 4 van 5)
Niet gevonden wat je zocht? Stel de filters bij of gebruik een andere zoekterm.
We helpen je graag verder via 030 284 32 00, vraagbaak@loc.nl of geef hier direct een bericht door.
Niet gevonden wat je zocht? Stel de filters bij of gebruik een andere zoekterm.
We helpen je graag verder via 030 284 32 00, vraagbaak@loc.nl of geef hier direct een bericht door.
Resultaten filteren
Wintereditie LOC-tijdschrift: ontwikkelingen 2021
Praktijkvoorbeelden
Geplaatst op 18 december 2020 - Thema's: Wet medezeggenschap (Wmcz), Adviesonderwerpen van de cliëntenraad, Kwaliteit van de verpleeghuiszorg, Kwaliteit wijkverpleging, Vrijheid en veiligheid, Organiseren en vernieuwen medezeggenschap, Voorzitters cliëntenraden, Hulpmiddelen voor de cliëntenraad, Dienstverlening aan cliëntenraden, Coronavirus
In dit nummer in verschillende artikelen specifieke aandacht voor hoe we in 2021 nieuwe stappen kunnen zetten om Waardevolle zorg dichterbij te brengen. Je kunt lezen over plannen van de overheid en van LOC. Zoals nieuwe vormen van LOC-dienstverlening en vernieuwingsbewegingen. Zoals altijd natuurlijk ook cliëntenraadsleden aan het woord en anderen uit het LOC-netwerk en nog veel meer.
“Tijdens Rond-de-tafel gesprekken worden juist de kleine, dagelijkse dingen gedeeld”
Praktijkvoorbeelden
Geplaatst op 3 december 2020 - Thema's: Adviesonderwerpen van de cliëntenraad, Kwaliteit van de verpleeghuiszorg, Organiseren en vernieuwen medezeggenschap, Voorzitters cliëntenraden
Tijdens de Late Nightshows Radicale vernieuwing verpleeghuiszorg in november werden er op verschillende avonden inspirerende voorbeelden gedeeld vanuit cliëntenraden. Kleine en grote voorbeelden die heel mooi laten zien dat mensen…
Achter gesloten deuren: 123 dagen vrijwillig ‘opgesloten’
Praktijkvoorbeelden
Geplaatst op 25 november 2020 - Thema's: Adviesonderwerpen van de cliëntenraad, Kwaliteit van de verpleeghuiszorg, Coronavirus
Hoe was het om tijdens de eerste golf van het coronavirus te verblijven in een woonzorgcentrum, dat steeds verder op slot moest? José Bliekendaal liet zich 123 dagen lang vrijwillig…
Herfstnummer LOC-tijdschrift is uit!
Praktijkvoorbeelden
Geplaatst op 25 september 2020 - Thema's: Adviesonderwerpen van de cliëntenraad, Kwaliteit van de verpleeghuiszorg, Kwaliteit jeugdzorg, Vrijheid en veiligheid, Organiseren en vernieuwen medezeggenschap, Voorzitters cliëntenraden, Ondersteuners cliëntenraden, Hulpmiddelen voor de cliëntenraad, Dienstverlening aan cliëntenraden, Coronavirus
In dit nummer in verschillende artikelen specifieke aandacht voor wat de afgelopen maanden ons praktisch kunnen leren voor een onverhoopte nieuwe crisistijd. Je kunt lezen over de Week van de Medezeggenschap en nieuwe vormen van de LOC-dienstverlening. En zoals altijd natuurlijk: cliëntenraadsleden en anderen uit het LOC-netwerk aan het woord, achtergrondartikelen over medezeggenschap en Waardevolle zorg in de praktijk en meer.
10 tips voor cliëntenraden
Praktijkvoorbeelden
Geplaatst op 6 juli 2020 - Thema's: Adviesonderwerpen van de cliëntenraad, Kwaliteit van de verpleeghuiszorg, Organiseren en vernieuwen medezeggenschap, Coronavirus
De coronatijd was ingrijpend voor verpleeghuizen. Gelukkig lijkt het ergste nu achter de rug. Huizen zonder besmettingen mogen de deuren weer openzetten. Dat gebeurt idealiter in goede afstemming met de cliëntenraad. Maar hoe laat je als cliëntenraad je stem horen in coronatijd? En hoe pols je je achterban? De versoepeling van de bezoekregeling was een mooie testcase. Waardigheid en Trots publiceerde deze 10 tips van drie cliëntenraden.
Zomernummer LOC-tijdschrift helemaal in teken nieuwe Wmcz
Praktijkvoorbeelden
Geplaatst op 26 juni 2020 - Thema's: Wet medezeggenschap (Wmcz), Adviesonderwerpen van de cliëntenraad, Nieuwbouw, verbouw en sluiting, Kwaliteit van de verpleeghuiszorg, Kwaliteit jeugdzorg, Begroting en jaarrekening, Zorginkoop, Organiseren en vernieuwen medezeggenschap, Ondersteuners cliëntenraden, Hulpmiddelen voor de cliëntenraad, Dienstverlening aan cliëntenraden
Een speciaal bewaarnummer boordevol informatie over de nieuwe medezeggenschapswet. We gaan in op vele mogelijkheden die de nieuwe wet en situatie biedt. En op hoe je ermee om kunt gaan zodat de zorg en ondersteuning er beter van worden. Je kunt ook lezen over een scala aan ondersteuningsmogelijkheden om de medezeggenschap (verder) te professionaliseren.
Online bijeenkomst cliëntenraden Radicale vernieuwing verpleeghuiszorg
Praktijkvoorbeelden
Geplaatst op 12 juni 2020 - Thema's: Adviesonderwerpen van de cliëntenraad, Kwaliteit van de verpleeghuiszorg, Coronavirus
Op 19 mei wisselen 22 vertegenwoordigers van cliëntenraden uit 12 organisaties die deelnemen aan de beweging Radicale vernieuwing verpleeghuiszorg ervaringen en inzichten uit over de eerste versoepeling van bezoekersregeling in verpleeghuizen. Op dat moment is het sinds medio maart vanwege het corona-virus niet meer mogelijk voor bewoners om hun naasten om bezoek te ontvangen. We delen voorbeelden die uitgewisseld worden, voor iedereen die er mogelijk baat bij kan hebben.
In hoeverre is je cliëntenraad betrokken bij de bezoekregeling verpleeghuizen?
Praktijkvoorbeelden
Geplaatst op 8 juni 2020 - Thema's: Kwaliteit van de verpleeghuiszorg, Coronavirus
LOC ontvangt signalen dat cliëntenraden onvoldoende betrokken worden bij de bezoekregeling en voert daarover overleg met VWS en de branche-organisaties. Om naast deze signalen goed zicht te hebben op de betrokkenheid van cliëntenraden en de status van bezoekregelingen, vragen we cliëntenraden een korte vragenlijst in te vullen.
Factsheet eerste bevindingen bezoek verpleeghuizen
Praktijkvoorbeelden
Geplaatst op 26 mei 2020 - Thema's: Adviesonderwerpen van de cliëntenraad, Kwaliteit van de verpleeghuiszorg, Coronavirus
Op 11 mei startten de eerste 26 verpleeghuizen met het beperkt toelaten van bezoek. Vanaf het begin werd deze verruiming nauwgezet gevolgd door de Academische Werkplaatsen Ouderenzorg. De eerste bevindingen…
“Blij maar waakzaam” – beperkt bezoek in 26 verpleeghuizen
Praktijkvoorbeelden
Geplaatst op 11 mei 2020 - Thema's: Adviesonderwerpen van de cliëntenraad, Kwaliteit van de verpleeghuiszorg, Coronavirus
Bij verpleeghuis De Dormig wordt na 8 weken voor het eerst bezoek weer toegelaten, onder strikte voorwaarden. Bekijk het filmpje met de eerste ervaringen.