Zoekresultaten

Totaal 212 resultaten (pagina 15 van 22)
Niet gevonden wat je zocht? Stel de filters bij of gebruik een andere zoekterm.
We helpen je graag verder via 030 284 32 00, vraagbaak@loc.nl of geef hier direct een bericht door.

Resultaten filteren

Resultaten filteren

Thema's:

Contenttype:

Periode:

Het belang van medezeg­genschap | Terug­kij­ken webinar

Nieuws

Brancheorganisaties en LOC werken veel samen op het gebied van medezeggenschap. Dat doen ze, omdat zij het belang van medezeggenschap onderschrijven en leden zo goed als mogelijk willen ondersteunen. In…

lees verder

Deze herfst: Basis­cur­sus­sen medezeg­genschap online

Nieuws

Vanwege de huidige maatregelen rondom corona kunnen de basiscursussen ook dit najaar niet fysiek plaatsvinden. Daarom zullen LOC-adviseurs de basiscursus medezeggenchap ook deze herfst online verzorgen. Basiscursus Medezeggenschap Tijdens deze…

lees verder

Webinar Invoering Wmcz 2018 terug­kij­ken

Nieuws

Medezeggenschap gaat over meepraten, meedenken en invloed op beslissingen. Wat is het wettelijk kader van de Wmcz 2018? Wat zijn de mogelijkheden voor cliënten, naasten, vertegenwoordigers en zorgorganisaties om hier samen aan te werken? Bekijk dit webinar terug voor een uitgebreide toelichting.

lees verder

Het speelveld van de raad | Terug­kij­ken webinar

Nieuws

In het kader van ‘samenwerking binnen de organisatie’ openden LOC-adviseur Theo van Ooi en coördinator medezeggenschap Thom van Woerkom de tweede dag van de Week van de Medezeggenschap met een…

lees verder

Dialoog & daadkracht | Landelijk congres cliënten­raden 2020

Nieuws

Op maandag 30 november is het Landelijk Congres Cliëntenraden, mede georganiseerd door LOC. Dit jaar anders dan anders, namelijk een online talkshow. Live vanuit Capital C in Amsterdam zenden we uit. Met inspirerende gasten zoals Jet Bussemaker en Theo van Uum. Zij schuiven aan bij onze dagvoorzitter Hadassah de Boer. Meld je nu aan!

lees verder

Verslag avondprog­ram­ma zorg thuis | Week van de Medezeg­genschap

Nieuws

Medezeggenschap bij zorg die thuis wordt gegeven vraagt om extra inzet. Je hebt niet van nature contact met de mensen die zorg ontvangen. En bent als cliëntenraad misschien ook wel lastiger zichtbaar. Hoe werk je als cliëntenraad aan waardevolle zorg thuis? Ook gezien ingewikkelde thema’s, bijvoorbeeld rond onvrijwillige zorg. Woensdagavond tijdens de Week van de Medezeggenschap stond in het teken van deze vraagstukken.

lees verder

Verslag #5 Week van de Medezeg­genschap | Vrijdag

Nieuws

Deze laatste dag van de Week van de Medezeggenschap veel inzichten, tips en handvatten voor het werk van de cliëntenraad. Alles om het perspectief van de cliënt goed voor ogen te blijven houden en brengen. Voor en vooral mét al die mensen in onze samenleving die zorg of hulp nodig hebben: of het nou gaat om jeugdigen (en hun ouders), mensen met een verslaving, ouderen, mensen met een beperking of mensen met een psychische kwetsbaarheid.

lees verder

Eerste terugblik + terug­kij­ken opening Week van de Medezeg­genschap

Nieuws

“De eerste Week van de Medezeggenschap is voorbij. Er zijn heel veel mooie workshops geweest met een actieve bijdrage van cliëntenraden.” “Alle mooie gesprekken en uitwisselingen bevestigen voor mij dat medezeggenschap noodzakelijk, actueel en vooral van een enorme waarde is voor mensen die zorg nodig hebben.”. Zo blikken de LOC-coördinatoren terug. Ook deelnemers zijn enthousiast. De opening van de week kun je hier terugkijken.

lees verder

Verslag van de dag #4 Week van de Medezeg­genschap | Donderdag

Nieuws

In contact staan werd deze week al meerdere keren ‘de motor van medezeggenschap’ genoemd. Een motor die goed onderhouden en geolied moet worden. Daarover passeerden vandaag veel mooie voorbeelden de revue. Het contact met de achterban maakt dat de cliëntenraad representatief is, zoals de wet vraagt. Daarnaast heeft de cliëntenraad ook externe contacten. Zorgkantoren en cliëntenraden gingen vandaag open de dialoog aan over welke behoefte aan contact er is. Over en weer. En de inspectie vertelde hoe contact met cliëntenraden onderdeel uitmaakt van het toezicht.

lees verder

Contact met de achterban: op naar een plan van aanpak (maatschap­pelij­ke opvang)

Nieuws

Hoe kom je als cliëntenraad in de maatschappelijk opvang in contact met cliënten? Zodat je weet wat er speelt? En de cliëntenraad zijn rol als belangenbehartiger goed kan pakken?

lees verder

Resultaten filteren

Thema's:

Contenttype:

Periode:

Click to access the login or register cheese